Arxiu vertical, pintes

Plafons lliscants per a la reserva d'obres d'art

El nostre sistema d’arxiu vertical és el resultat d’anys d’experiència, esforç i coneixement del sector. De construcció metàl·lica, els arxius verticals EQUIRO es desenvolupen per a la reserva, arxiu, protecció i conservació d’obres d’art, pintures, retaules, etc. El sistema combina funcionalitat, flexibilitat i protecció de les obres a reservar.

Consisteix en una estructura vertical compacta formada per plafons mòbils o fixos formats per marc perimetral i malles metàl·liques resistents, sobre les quals es poden penjar, subjectar o exposar obres de diferents formats.

A més de la seva funció d’arxiu, aquest tipus de sistema també pot actuar com a suport expositiu temporal, permetent mostrar les obres de forma clara i accessible dins d’espais de treball o reserva.

Al servei de museus, galeries d’art, fundacions culturals, empresarials o públiques, les instal·lacions EQUIRO garanteixen un increment de la capacitat de reserva, optimitzant al màxim la superfície del local.

Contacti amb nosaltres

Si desitja ampliar la informació o demanar un pressupost

Construïm arxius verticals des de l'any 1975

La nostra empresa va fabricar la primera instal·lació d’arxiu vertical a l’estat espanyol l’any 1975, a la fundació Joan Miró de Barcelona.

Tipus d'arxiu

AMB GUIA SUPERIOR

Plafons metàl·lics suspesos d’una guia superior. El mecanisme de rodament està situat a la part superior dels plafons. A la part inferior de l’estructura s’hi ubica un guiador per a mantenir la trajectòria del plafó.

AMB RODES, GUIA INFERIOR

Sistema de rodament inferior, amb rodes. Cada plafó incorpora una roda davantera que guia el plafó en el seu recorregut i una roda posterior acanalada que es desplaça sobre una guia inferior a l’interior de la estructura
Opcionalment es pot instal·lar una tarima sobre el terra amb una guia encastada que guia el plafó en tot el seu recorregut.

PINTES FIXES

Plafons fixats a la paret formats per marc perimetral i malla interior electrosoldada de fil d’acer o inoxidable, amb acabat pintat.

Accesoris

Hem desenvolupat diversos accessoris per al sistema d’arxiu.

GANXOS

Ganxos de secció plana fabricats en acer inoxidable, opcionalment equipats amb dispositiu de seguretat que garanteix una subjecció fiable.

SUPORTS PER A OBJECTES PESANTS

Suports en forma de peanya o bé en forma de lleixa inferior per a recolzar objectes pesants i voluminosos.

TIRADOR

Tirador de tub d’acer pintat en color blanc collat a la part frontal del marc de la pinta.

FRONTAL DE PINTA

Plafó amb tirador incorporat, per collar amb cargols al frontal del marc de la pinta.

RETENIDOR DE PINTA

Fre o retenidor per fixar la pinta en qualsevol punt del seu recorregut.